tisdag 27 mars 2012

Klädbekymmer

Idag har jag köpt mig ett par nya jeans.
Vill inte gå i mina mammabyxor längre...
Jag vet att det bara är 6 veckor sedan
jag födde barn,
och att jag hade en väääldigt stor mage.
Men jag vill iallafall inte
dra runt på den här vetedegen
som just nu verkar sitta fast på min framsida.
Den ända funktionen magen fyller just nu
är att Alfons tycker den är väldigt bra att
klättra på när han ska rapa.
Det går nämligen att kila in fötterna i den,
så mjuk är den...
Första veckorna efter förlossningen
kände jag mig jätteliten och nätt.
Men nu har jag typ glömt bort
hur stor jag var,
och börjar känna mig obekväm med min kropp.
Men jag var riktigt glad när jag
fick på mig mina löpartights idag.
Visserligen fick jag
aldrig in magen i byxorna,
men båda benen var ju i!!
Såg riktigt smal ut när jag drog på mig
min vårjacka och gick ut på en promenad.
Så nu kommer jag aldrig ta  av mig jackan.
Blir förmodligen varmt i natt
med jacka på dock...
Nu tar jag sikte på sängen och hoppas
jag får sova några timmar
innan det är en liten kille som vill äta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar