onsdag 14 mars 2012

Krånglig konstruktion

Hur tänker människor som utformar förpackningar och liknande?
Igår skulle jag ge Alfons hans Bricanyl.
Tidigare har Martin gjort det,
efter att jag gjort några försök att få upp
det flytande innehållet i sprutan har jag lixom givit upp.
Men igår gav jag mig i kast med det igen.
Skulle jag inte ha gjort...
För att få in sörjan i själva sprutan
så sätter man in en liten insats i flaskan
där man kan suga upp vätskan i sprutan.
Men man måste vända upp och ner på flaskan
för att sprutan överhuvudtaget ska komma
i kontakt med innehållet.
Vilket resulterar i att det mesta hamnar i vasken...
Till slut fick jag upp lite i sprutan.
Men jag fick ju även in en massa luft.
Och för att få ut den luften måste man ju trycka ut
lite ur sprutan.
Men sprutan är skit trög så först
händer det ingenting,
sen händer det ingenting.
Och plötsligt händer allt på en gång.
Det var Bricanyl på hela bänken,
på barstolarna,
på vardagsrumsgolvet.
Och när Martin kom ut ur duschen kunde
han upplysa mig om att vi
numera hade Bricanyl även i kökstaket...
Till slut hällde jag upp skiten i en kopp,
och drog upp det därifrån.
Utan luft och utan kladd!
Sitter säkert någon människa i världen
och tjänar stora pengar på den där
lilla insatsen till medicinflaskor,
men någon borde berätta för honom
ATT DET INTE FUNKAR!

Känner mig riktigt utvilad idag.
Alfons somnade vid 23 och sov till 3-halv 4.
Sen somnade han om vid halv 5 och sov till halv 8.
Jag är skitnöjd.
Han är ju dessutom jätteförkyld
och ändå sover han så bra.
Idag ska vi till BVC.
Ska bli intressant att se om han fortsätter
att gå upp i vikt nu när han får
äta när han vill.
Det är så skönt att slippa väcka honom.
Han är ungeför lika lättväckt som sin mor.
Innan jag fick Alfons
hade en elefant lätt kunnat ha
en liten show i sovrummet utan att jag vaknat.
Alfons är likadan.
Han somnar till och med när jag dammsuger...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar