fredag 23 mars 2012

Vilket år!!

För ett år sedan satt jag och hade ont
i magen för att jag inte visste
vad jag skulle packa med mig på USA resan.
Den 26 mars åkte vi till USA.
En resa vi drömt om så länge!
2 veckor tillbringade vi i "drömmarnas land".
Sitter ofta och kollar på foton från San francisco, L.A
och Hawaii.
Den 5 april förlovade vi oss på Waikiki Beach, Hawaii.
Känslan av att det är vi förevigt växer sig fortfarande
bara starkare och starkare för varje dag.
Martin är min bästa vän, och jag kan inte
tänka mig ett liv utan honom.
Hemma efter en super resa åker vi
den 9:e maj till Borlänge
för att skriva på papper.
Papper som skulle göra oss till husägare.
Vilken känsla!
Det var så härligt att gå runt och välja lister,
innerdörrar, handtag, kök och tusen andra saker.
Ett eget hus!
Ett hus som skulle bli precis som vi ville!
Vårterminen började gå mot sitt slut.
Efter att vi kommit hem från USA
bestämde vi oss för att försöka bli med barn.
Och dagen innan skolavslutningen
vart det ett otydligt plus på stickan!
Egentligen var det nog inte så otydligt,
men vi vågade inte lita på det
och åkte och köpte ett test till.
Men jo, det vart ett plus där med!
Den skolavslutningen kommer jag knappt ihåg.
Det enda jag kunde tänka på
var att jag hade ett litet liv i magen.
Sommarlovet började.
Jag kan tacka min lyckliga stjärna
att jag har uppehållstjänst
och inte jobbar på sommaren.
För de tre första månaderna
hade jag sådan oerhörd smärta i magen.
Hade ca 3-4 anfall om dagen
med mensvärk gånger en miljon!
Varje gång sa jag till Martin
att nu går det åt helvete!
Trodde att vår lilla bebis
tackade för sig varje gång!
Men efter 3 långa, jobbiga månader
slutade värken att komma
och vi fick för första gången se
det lilla livet i form av ett ultraljud.
Snacka om glädjetårar!
I samma veva började man bygget av vårat hus.
Martin jobbade både dag och natt,
för nu hade vi fått lite tidspress.
14 februari skulle vi få en bebis!
Hösten gick.
Magen växte i takt med huset.
Den sista januari flyttade vi in på Basketgatan 1.
I 17 dagar låg jag på soffan i mitt nya vardagsrum
och bara längtade efter den lilla krabaten
som bodde i min mage.
Så den 18 februari klockan 02.18
fick vi vår älskade Alfons.
Mitt liv är komplett.
Nu återstår det bara att sätta
lite guldkant på tillvaron.
Jag älskar mitt liv.
Martin och Alfons, jag älskar er!



1 kommentar:

  1. Tack snälla Natalie för kommentaren du lämnade!! Det betyder massor! ♥

    Och vad kul att läsa om ditt år, det låter heeelt fantastiskt! Och vilken fin liten kille ni fått! : )

    KRAM!

    SvaraRadera