torsdag 14 juni 2012

Därför åker inte jag kommunalt!

Igår vart jag för ovanlighetens skull
lite lätt upprörd.
Jag kommer körandes med bilen,
jag är inne i rondellen.
Och helt plötsligt kör det ut en stor
jäkla buss framför mig.
Det var bara att tvärbromsa.
Och med den åtgärden ingår det
ju att kasta sig på tutan!
Chauffören tittade på min som om
det var JAG som gjorde konstiga saker i trafiken.
Då vart jag sur!
Och eftersom det stod:
"Ej i trafik"
på bussen förstod jag att den skulle till garaget.
Nu faller det sig så att min käre far
jobbar i just det garaget.
Så jag hängde efter och tänkte,
att just nu passar det bra att hälsa på lilla pappsen.
Chauffören såg lite stressad ut när jag
följde med ända in i depån.
Tänkte att jag kanske hade lyckats skrämma
honom lite iallafall
med min stora farliga SAAB!
Men sen vek jag av och åkte till pappas verkstad istället.
Frågade pappa i förbifarten
(docj väldigt upprört!)
om deras chaufförer får sina körkort i Kellogspaketet?
Senare när jag åkt,
kom ovannämda chauffören,
som visade sig vara chefen,
 ner till pappa och frågade
vem det var i den röda SAAB:en.
"Det är min dotter" sa pappa,
"Och hon undrade om du fått ditt körkort i Kellogspaketet?"
Då ska ni få höra den absolut bästa förklaringen någonsin:
Han var tvungen att köra in precis framför näsan på mig...
och jag citerar:
"för det tar längre tid för en buss att köra igenom en rondell..."

No coments...

1 kommentar: