onsdag 27 juni 2012

Lite upprörd

Ni som tittar in här lite då och då
har nog börjat förstå att mitt mellannamn
är: "lite upprörd".
Jo, det är sant, jag lovar!
Lite jobbigt på banken bara när man ska skriva på papper...
Ibland funderar jag på att byta namn till:
"riktigt jävla förbannad",
men då kommer snålheten in,
för det kostar typ 2000 spänn att byta namn!
Idag har jag varit lite upprörd igen.
Jag tycker om när saker bara flyter på,
när allt går väldigt smidigt,
och när allt går som j-a-g hade tänkt.
För det första:
När jag skulle till affären idag och kom körandes
uppför Fjärdhundragatan fick jag plötsligt
en känsla av att jag missat en vägskylt
med informationen:
"Vägen avstängd!"
eftersom jag var den enda som åkte på just den gatan.
Detta är ju typ den mest traffikerande gatan
i vår lilla stad.
Men nej, tydligen så hade a-l-l-a
bilburna invånare i Enköpings kommun
uppmärksammat att man håller
på att bryta upp hela jävla Fjärdhundragatan,
alla utom jag...
Kan man inte sätta upp en skylt, typ:
"Vi håller på att bryta upp hela jävla Fjärdhundragatan"?
Detta innebar att jag fick ta en omväg,
jag gillar inte omvägar.
På Ica har jag nyligen börjat med självscanning.
Man har ont i magen hela vägen runt affären.
Livrädd att det ska strula... den här gången också...
Och... Yes, självklart gjorde det den här gången med.
Batteritorsk på scannern.
Kassörskan hade aldrig varit med om det förut,
upplyste hon mig med jätteglad stämma.
Nej, inte jag heller tänkte jag,
vad roligt att jag fick vara först...
Men det var tydligen ett problem som drabbat fler
för det kom flera bakom mig och berättade att deras
apparater också hade lagt av.
Och då uppfanns det plötsligt,
 på Ica Maxi i Enköping,
ett nytt kösystem.
Det nya kösystemet gick mer eller mindre ut på att
Natalie Diana "lite upprörd" Malmros Ahlin
h-e-l-a tiden hamnade sist i kön.
Vet inte om det såg ut som att jag hade mest tid av alla,
men jag fick iallafall hjälp sist.
Efter att ha nästan lyckats betala mina varor,
efter att personalen extrakollat att jag inte var
under 18 då jag köpt 2,5 % cider styrde jag iallafall kosan hemåt.
Och tror ni inte att jag då hamnar bakom en människa
som tycker det är på sin plats att köra så där
j-ä-t-t-e-l-å-n-g-s-a-m-t där det är mer än ok att
faktiskt följa hastighetsbegränsningen.
Uppvuxen i en bilskolefamilj måste jag ju givetvis säga
att man måste hålla hasighetsbegränsningarna
och inte köra för fort,
mendet borde väl för f*n även gälla att inte köra för långsamt!
Nu ska jag varva ner ett tag, ta några djupa andetag
och sedan hitta något annat att bli lite upprörd över.

Trevlig kväll!

5 kommentarer:

  1. Du kanske får planera dagarna lite bättre ;) börja med att se till att få hem EP varje dag så du kan läsa om det kanske händer något i enköpingskommun, sen borde du för säkerhets skull gå ut på nätet för att söka lite extra information. Sen borde du kanske låta det tryckas upp lite reklamblad där det står vilka dagar du beger dig ut så alla gammla, sega, skrikande, griniga människor kan stanna hemma ;) Jag har samma problem så vi kanske skulle gå ihop :) Eller så får vi skaffa nya regskyltar till bilarna som säger lite mer om oss ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, vi kanske ska börja samåka. Bered dig på viss fördröjning då jag numera är en småbarnsförälder, och sådana kan ju inte passa tiden vet du! :-) Kram

      Radera
  2. Marie Söderberg27 juni 2012 kl. 16:43

    Ha ha...
    Tack för informationen om Fjärdhundragatan!
    Har haft stora funderingar på varför det periodvis har varit så långa köer av bilar utanför oss idag!
    Ang skanner så kan jag upplysa om att om man inte använder den på ca 1 timme, så börjar den ringa...
    Du är så härligt informativ!
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du allvarligt Marie, att jag skulle at en timme på mig att handla? Nej, det ska gå fort, effektivt och smidigt. Mitt ledord är ITU: In, Ta vad du ska ha, Ut! Kram

      Radera
  3. Hahahahaha! Förlåt, men, ja. Svårt att inte skratta!
    Ka meddela att jag också hade uppskattat en skylt då jag igår blev ståendes i kö på fjärdhudragatan! =P

    SvaraRadera