lördag 2 juni 2012

Slaget om familjeparkeringen

I går var jag och sonen och handlade
på ICA Maxi.
En fredageftermiddag, massa folk,
en kundvagn utan styrförmåga,
regn, blåst och ett jävla humör.
Need I say more?
Till att börja med så var jag tvungen
att lägga en filt över Alfons så
han skulle slippa få massa
regn på sig.
Ska sedan ta mig från min
parkeringsplats på familjeparkeringen
till entrén.
Det är väldigt fiffigt uttänkt att man
kan ta sig från familjeparkeringen,
som ni redan nu förstår att jag
håller helig,
genom en egen liten trottoar under tak.
Hela idén är väldigt bra,
om det inte vore för att någon
kommit på den brilljanta idén att
sälja blommor utanför affären
och placera hela jävla växtligheten
precis där det är tänkt att jag ska
ta mig fram med min sovande son,
under filt som visserligen mest blåser runt på parkeringen
med mig jagandes efter,
och en kundvagn som helt saknar styrservo.
Så jag är tvungen att RUNDA hela blomavdelningen...
Väl inne ska jag ta mig fram till
självscanningsmakapererna,
och det skulle man lika gärnna kunna introducera
som en gren i Gladiatorerna.
Folk överallt, och de flesta verkar tycka
att 1,5 meter in på Maxi är det bästa stället
att umgås med vänner och bekanta.
Och när man försöker styra in en helt
omöjlig vagn bland tjattrande kärringar
så glor alla på en som om man precis
skulle ha dragit av en rejäl svordomsramsa i kyrkan.
Man ska tydligen inte störa när det
skvallras på ICA Maxi kl 15-16 en fredagseftermiddag!!
Mitt humör är jättebra!
Hade någon tilltalat mig så hade huvuden rykt!
Fast jag läste lite juridik på gymnasiet,
(jo, jag läste faktiskt en del saker)
visserligen var det nog affärsjuridik, men
jag antar att det inte är ok att bita av folk huvuden
även om det inte hamnar under affärsjuridik i en domstol...
Tog mig igenom affären, och klarade självscanningen utan kontroll.
Kanske kan självscanningsdatorn checka av
humöret och såg att
 "henne är det inte läga att tjaffsa med!"
Ut till bilen, givetvis den l-å-n-g-a vägen runt allt ogräs.
Och nu ska ni få höra!
Tror ni inte att när jag packar in mina kassar
och min fortfarande sovande son i bilen,
då står det ett pensionärspar och väntar på att
jag ska bli klar och åka iväg!!
Jag stod på
f-a-m-i-l-j-e-p-a-r-k-e-r-i-n-g-e-n,
visserligen kanske de här paret hade en familj,
men om de behöver extra utrymme runt bilen pga det...
Skaffa handikapptillstånd!
Jag har ända sedan den dagen jag fick körkort
ALDRIG parkerat på familjeparkeringen utan barn!!
Undantaget när jag var gravid,
men det var en ekonomisk grej
då det blivit svindyrt för att dörruppslag
när den här blåvalen skulle ta sig in i bilen...
Annars har familjeparkeringen varit helig!!
Jag parkerar BARA där när jag har Alfons med mig.
Och där stod nu ett äldre par,
och nu snackar vi inte ett gammalt skröpligt par,
utan ett sådan där tjusigt par som helt enkelt
inte hade lust att gå längre i regnet!
Jag spände onda ögat i dem... l-ä-n-g-e...
Och jodå, sakta sakta backade de ut och smög sedan
iväg för att hitta en mer passande parkering.
1-0 till mig!
Länge leve familjeparkeringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar