onsdag 20 juni 2012

Nattliga brottningsmatcher, snorig näsa och en borttappad elkabel...

Barn är roliga!
Igår kväll var Alfons så himla trött.
Han var jättegnällig och ledsen.
När han åt sista målet så somnade han med
flaskan i munnen helt utslagen.
Men!... När jag la honom i sängen,
då helt plötsligt fanns det energi!
Helst plötsligt skulle han ha
en uppvisning av konster likt
en kvällsföreställning på
ett turisthotell på Gran Canaria...
Han har upptäckt hur fantastiskt
roligt det är att försöka få upp
fötterna över spjälskyddet
och peta ut tårna genom spjälorna på sängen.
Och då kan han ju inte somna!
 Han lyckas elda upp sig riktigt ordentligt över
denna nya upptäckt!
Och han går in för det med 100%.
Vi kunde höra honom ut i vardagsrummet
hur han for runt i sängen.
Ett tag lät det som att han gick en match med
sin snuttefilt som är en ko.
Det var lite svårt att avgöra vem som vann.
Det lät som att båda två åkte på en omgång...
Kan lugna både BRIS och Djurens vänner
med att båda mår idag bra!


Så här ser Alfons bästa vän ut. Han kan inte sova utan den!


Idag skulle vi gå på öppna förskolans sommarfest,
men jag tycker att Alfons fortfarande är lite snorig.
Han smittar förmodligen inte,
men jag vet själv hur nojjig jag är
om det kommer andra barn i närheten med
en snorig, rinnande kran.
Så vi besparar oss arga blickar
och äter lunch på stan med Jenny och Casper istället.

Fram tills dess ska jag ha lite koll
på kommunens grävmaskin.
De letar efter en försvunnen!? elkabel ute i gatan.
Det kan bara vara Enköpings kommun
som lyckas tappa bort en nedgrävd elkabel
på ett helt nyplanerat villaområde.
Och just nu ser det ut som att dom står
och pekar väldigt mycket på vår
nysådda gräsmatta...



2 kommentarer:

  1. Jag gillar ombyggnaden av din blogg :D Alltid lika kul att läsa den :D Gillade att du var lycklig över julgransfoten. Kommunen verkar vara av med många kablar i marken för de har ju för sjutton grävt upp halva stan så man får köra slalom med bilen ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Iva har en tendens att FLAXA på morgonen. Hon kan hålla på i nästan en timme innan hon börjar tröttna och lacka. Det är sjukt roligt och störigt på samma gång när man är trött och har henne precis bredvid sig. Jag får smockor hela tiden.

    SvaraRadera