torsdag 21 juni 2012

Jag orkar inte!

Jag känner hur ångesten kommer smygandes.
Varför?
Jag är inte gjord för sånt här.
Jag tror inte jag klarar det en gång till...
Jag orkar inte!!
Men jag tar ett djupt andetag och ger mig in i det.
Jag kämpar mig fram,
kämpar med armbågarna.
Jag orkar inte le,
jag orkar inte låtsas...
Jag kryssar mellan hindren,
fast besluten att inte ge upp!
Men jag känner hur det blir mörkare och mörkare.
Sen... Plötsligt ser jag ljuset.
Jag använder mina sista krafter.
Jag drar Ica kortet, går mot bilen
och lovar mig själv att a-l-d-r-i-g mer
åka och handla dagen innan midsommar!

Glad midsommar
önskar familjen Nyberg/Malmros-Ahlin

2 kommentarer:

  1. Haha. nej just det. Det var KAOS idag i matbutiken här hos oss också. Vi bor ju bredvid Stockholms billigaste mataffär, så alla storfamiljer VALLFÄRDAR för att bunkra upp kyl och skafferier inför storhelgerna. Så skönt att midsommar är innan löning, det gör att det inte är lika fullt som det skulle kunna vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att hela Enköping hade tagit lån bara för att kunna trängas med mig och Alfons på Ica idag. Trevlig midsommar på er!

      Radera