lördag 2 januari 2016

Egen kväll

I natt har jag sovit som en påse nötter. Alfons drömde mardröm och väckte Tilde som tyckte det var en bra ide att göra morgon kl 02:15...
Martin la dig hos Alfons och jag och Tilde har brottats i dubbelsängen. Imorse när jag vaknade låg jag typ på sängbordet!
Men det är ju bara att bjuda till och kliva upp och göra frukost när terrorist-maffian säger att de är hungriga.

Vi var på stan innan lunch och kollade Åhléns rea. Vi hittade en pyjamas och huvtröja till Alfons som över en natt har vuxit ur sin garderob!
Dessutom hittade vi Tildes födelsedagspresent! 
Det blev ännu mer kläder på Lindex så nu har Alfons kläder för ett tag framöver!

Sen har det varit väldigt lugnt. Inget kul väder att vara ute i när det bara är kallt och alldeles för lite snö för att åka pulka.
Vi introducerade "fågel, fisk eller mittemellan" för Alfons. Vi får jobba lite på att inte tala om vart man gömt saken, annars var det inga problem!

Vi försöker mer och mer ge Tilde den maten vi äter och ikväll blev det lax med färskosttäcke och pressad potatis. Det gick hem! 
Hon åt mer än Alfons! Dessutom är hon en hejare på att äta med sked! Hon har bättre bordsskick än mig!

Ikväll är Martin borta och badar tunna med polarna. Alfons och Tilde sover och jag har inte bestämt mig vad jag ska göra med min egna tid. 

Jag vet att det är fattigt med bilder i bloggen, men sen jag tappade telefonen i golvet så den sprack så blir bilderna inge bra. Jag hoppas på en ny lur i februari när det är dags att förnya abonnemanget, och då kommer det förhoppningsvis bli bättre ordning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar