fredag 8 januari 2016

Tjejkväll

Jag och Tilde hade grabb-fritt i fredags kväll. Martin jobbadeoch Alfons sov hos mormor och morfar.
Det blev riktig lyxmiddag med fiskgratäng för T och varma mackor för mig. Himla mysigt hade vi, förutom att min bordsdam satt och kasta fisk på mig...
Sen blev det bad för lilla damen. Hon älskar att bada, precis som Alfons. Hon stänker vatten och kastar sig hit och dit. Hon hamnar under vatten då och då, men spottar, fräser och är lika glad ändå.
Det bådar gott inför poolsäsongen!
När vi väl badat klart och jag smörjt in henne och fått på pyjamas så uppräcker jag att hela Tildes hårbotten är helt gul av skorv! Hon har ju så mycket hår så det är svårt att se. Jag dränkte hela huvudet på henne med babyolja och sedan lät jag det verka och sen var det bara att borsta, borsta, borsta!
Blir aldrig av med den där förbaskade skorven verkar det som!
Kan verkligen rekommendera babyoljan från Maria Åkerberg, den är super mot skorven och underbar att smörja in barnen med i största allmänhet.

Sen lagade Tilde lite mat åt mig.



Idag har vi åkt pulka med Sophie och tjejerna och kastat ut julen. Alfons skötte dammsugningen av alla barr!


Det är skönt när det blir som vanligt igen tycker jag.
Upptäckte att det saknas lampor i Tildes rum. Hennes rum blev klart precis när det var dags att sätta upp adventsstjärnorna och nu packade jag ju ner den.

Hon börjar få långt hår lill-damen.


Det blir en liten tofs!

Dags att börja med maten. Ikväll blir det fläskytterfilé med rostad potatis och dillkräm. Smarrigt!
Alltid lika spännande att laga mat med två trötta barn. Martin är i verkstan så han är ju inte långt bort som tur är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar