fredag 15 januari 2016

Förkylningen från helvetet

Jag har aldrig sett något av barnen så hängig som Tilde är just nu. Igår sov hon på mig 4 timmar.
Feber som kommer och går och snor till förbannelse!
Dessutom får hon krupphosta så fort hon blir förkyld, likadant för Alfons.
I natt har hon sovit lite bättre än igår natt då vi, eller mestadels Martin var uppe typ hela natten. Inatt har jag varit uppe, men hon har ändå sovit några timmar i sträck.
Just nu sover hon i vagnen i tvättstugan. Det är omkring 22 minus ute så jag kan ju inte köra ut henne.
Och i sängen var hon helt förtvivlad.
Martin och Alfons åkte till badhuset med en kompis och dotter så slipper Alfons tassa runt och försöka vara tyst, det är ju ändå omöjligt när man är 4...

Ikväll är det födelsedagsfika för mamma som fyller år. Det blir Alfons och jag som åker och firar henne. Han har planerat allt han ska ha med sig i lilla väskan. Det går ju inte att åka hemifrån utan några bilar till exempel.

Jag har köpt ett nytt överkast till sängen. Jag är jättenöjd. Vi ska ju tapetsera om sovrummet någon gång under våren. Tapeterna är redan inhandlade.


Tapeterna går i grått, så sängborden kommer nog försvinna. Jag är ganska less på dom.
Jag vill ha en ombonad, mysig hotellkänsla i sovrummet, med tjocka gardiner och mycket kuddar.
Vi behöver ta tag i garderobsdelen, vi hade allt vi inte använder så ofta i lådor i det som nu är Tildes rum så nu måste vi ha bättre förvaring i vårt rum.

Nu blir det Downton Abbey en stund innan skruttan vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar