måndag 18 januari 2016

Vaken natt

Mellan 00:30 och 02:00 satt jag och tittade på min dotter som hade fullt upp med massor av saker förutom att sova.
Hon stod och hoppade, pekade på allsköns saker i rummet och tyckte bestämt att jag skulle tala om vad varenda pinal hette.
Hon låg och pratade stundvis med sig själv, stundvis med mig och en ganska lång stund med nallen som hon plötsligt fick fatt i när hon for runt i sängen. "Titta!" utropade hon när hon tog upp nallen och sträckte fram den mot mig som satt halvsovande på en stol bredvid sängen. 
Jag tänkte att jag ignorerar henne lite så kanske hon ger upp, lägger sig ner och somnar!!??
Då ställer hon sig upp, trycker upp nallen i ansiktet på mig, spänner ögonen i mig och säger strängt: "Titta!"
Svårt att ignorera henne då.
Och varje gång jag trodde hon somnat och jag försiktigt smög ut ur rummet började hon gråta hysteriskt!!
När hon väl somnade så sov hon ändå till 07 så det var inte bara skit i natt.
Jag var trött när vi gick upp men efter frukost var jag igång igen.
Fascinerande hur lite sömn man klarar sig på egentligen.

Ligger i sängen och glor på tv just nu. Märkligt vad den här bloggen mest handlar om min säng och min sömn. Småbarnslivet deluxe!
Hur som så har jag bäddat rent i sängen idag och la i ett jättefint grått bäddset, det är verkligen jättesnyggt, men... materialet är hemskt!!!
Har man minsta förhårdnad eller torrhet så fastnar täcket på en! 
Mitt värsta, ni vet när man får rysningar över hela kroppen, är obehandlade terracotta-krukor och glasspinnar i trä.
Det här täcket är som att gnida sig mot en glasspinne och kramas med en blomkruka på en och samma gång!!!
Jag har förmodligen gett upp snyggheten och bjudit in bekvämligheten senast på onsdag!!
Man får se det positiva i att vara uppe och springa på nätterna, man slipper det obehagliga täcket!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar