torsdag 7 januari 2016

Som man bäddar får man ligga!

Ikväll är jag trött. Det blev sent igår, Martin jobbade natt och Sophie var här och drack vin och snacka livets allvarligheter och roligheter. Kom i säng vid 00:30. 
00:40 vaknade Tilde, och somnade inte om förens efter två timmar när jag gav upp och gav henne ersättning. Sen somnade hon iallafall, men jag hade svårt att komma till ro.
Klockan 7 vaknade hon och då hade jag sovit 4 timmar! Den som känner mig vet att jag inte funkar utan sömn, så jag var på väg att börja grina typ. Fast jag vet att jag får skylla mig själv som var uppe så sent, även om det totalt var värt det för det var en himla mysig kväll.
Men trot eller ej, Tilde somnade om i vår säng och sov till 8:45 när Alfons kom in och väckte oss!!!
Så jag kände mig rätt pigg ändå när vi gick upp.
Men det börjar kännas lite nu ikväll.
Har varit och dansat också så jag är lagom mör. Förnyade gymkortet som gick ut innan jul. Känns bra, jag har saknat träningen. Vet att jag mår mycket bättre om jag tränar, speciellt dansar. Så mycket endorfiner som frigörs, jag lever flera dagar på det. Dessutom känns det bättre att träna nu när jag försöker släppa det här med att träna för att bli smal och bara göra det för att det är kul. Det är mycket "jobba-med-mig-själv" just nu. Mycket tankemönster som behöver ändras och lite andra förändringar i livet som behöver göras.
Nu har jag duschat och funderar på soffan eller sängen. Först ska jag väcka M som med största sannolikhet somnat hon Alfons.


Alfons häftiga nattlampa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar