söndag 17 januari 2016

Piggare barn!

Barnen är piggare idag. Så himla skönt. Martin jobbar dygn och jag är himla tacksam att de är piggare, det är ingen höjdare att vara själv med två hängiga barn som båda har krupphosta...
Vi har tagit det lugnt iallafall. Mamma har varit här så vi var ut och åkte lite pulka. Tilde hostade av kylan så hon och jag gick in ganska snabbt men Alfons åkte en stund. Så vi hoppas att förkylningen bara var på snabbvisit.
Pappa kom lite senare på eftermiddagen och så åt vi ihop ikväll. Alltid uppskattat med sällskap till middagen liksom!

Alfons överraskade dessutom med att somna själv ikväll!!
Jah frågade om det var ok att jag gick ut och hängde upp gardinerna i köket och det var inga problem. "Det är lugnt mamma, jag ligger här själv och så kommer du sen och tittar på mig."
Älskade unge! Man får påminna sig om att han bara är 4 ibland!
Det vore så skönt om han kunde somna själv varje kväll! 
Alltså det är supermysigt att gosa ner sig i hans säng och ligga där tills han somnat. Problemet är bara att jag också somnar...varje gång!!
Sen är jag helt paj när jag vaknar!! Och är inte Martin hemma och väcker mig i någorlunda tid så kan jag sova ett par timmar där inne innan jag vaknar. Hela kvällen försvinner ju!
Jag ska testa imorgon igen om han går med på att sova själv.

Nu har jag krupit ner i min egna säng i skaplig tid och tänkte slötitta lite på tv. Jag kommer nog aldrig bli helt bekväm med att Martin jobbar nätter, även om det blivit bättre. Kanske skulle sova hela natten hos Alfons dessa kvällar?

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar