måndag 25 januari 2016

Egentid

Åh vad skönt det var att få äta i lugn och ro i lördags!
Barnen sov hos farmor och farfar och vi hade egentid deluxe.
Jag älskar mina barn, men jag behöver få ladda mina batterier ibland, så är det bara.
Vi åkte och handlade, bara vi. Både Alfons och Tilde är helt underbara att ha med sig i affären, så det var ingen stor grej, men att plocka i grejer som bara vi gillar var helt ok.
Vi lagar alltid mat som alla tycker om eftersom vi tycker det är viktigt att sitta ner och äta tillsammans varje dag och då orkar vi inte hålla på med massa olika rätter.
Det blev lite saker ur delikatessen, öl, vin, ja inte från Ica dårå, chips.
Vi fixade iordning maten, lyssnade på VÅR musik.
Vi fick påminna varandra om att sitta på hela stolen och inte kasta i oss maten.
Sen glodde vi lite på tv och gick och la oss relativt tidigt.
Jag sov rätt kasst, man är van att vakna nu när barnen varit sjuka.
Vi var uppe vid 8, snacka om man är skadad, vadå sovmorgon??
Istället tog vi en promenad, hej ålderdomen!!
Sen blev det pannkakslunch på landet. Lyxhelg!
Men även om det är skönt att få en paus ibland så är känslan när man träffar barnen efter något dygn helt galen!
Man vill bara pussa och krama på dom om och om igen!

Idag har vi varit till öppna förskolan. Det var ju stängt i fredags, så vi kom aldrig iväg.
Eller, vi hade till och med klätt på oss ytterkläderna när jag fick ett infall att kolla öppettiderna när jag insåg att det var stängt på fredagar.
Så idag intog vi Kråkan!
Succé för Alfons som vanligtvis inte är jätteförtjust i nya situationer. Han är rätt blyg. Men idag var det inga problem alls!

Måste börja planera för de två födelsedagskalasen som komma skall! Alfons vill ha en bil-tårta "som man kan krascha"... Försöker förbereda honom på att vi inte kommer krascha någon tårta.
Tänkte beställa tårtoblat med bilar, det ska tydligen inte vara allt för svårt att göra.

Bloggar i sedvanlig ordning från sängen så nu säger jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar