måndag 4 januari 2016

Syskonkärlek


De leker rätt fint ihop de här två. Just på den här bilden är de kanske inte så medvetna om varandra, men annars så har de kul ihop.
Jag trodde det skulle hända när Tilde var typ 3, jag har ju inga erfarenheter av det här med syskon överhuvudtaget.
Men jag trodde heller inte att de skulle bli osams förens den åldern heller, men så fel jag hade!
De retas, de snor saker av varandra, den ena skriker högre än den andra!
Och Tilde har blivit grymt svartsjuk. Bara Alfons kommer i närheten av mig och kryper upp i mitt knä bryter lilla helvetet lös. Då kommer Tilde farande och ska emellan, försöker putta bort Alfons och gråter de största tårarna hon kan uppbringa.
Tufft så här i början innan man finner sig och vet hur man ska tackla de här nya situationerna.
Positivt är ju att det blir väldigt mycket gos, för plötsligt ska båda gosa hela tiden!

Idag har jag haft tvätt/städdag. Alfons har nöjt sig med lite tv och lekt med bilar. Tilde har känt sig kränkt, förbisedd och totalt bortglömd hela förmiddagen, sen fick hon mat och somnade. Hon sover alltid ute i vagnen och då passade jag och Alfons på att titta på en film innan jag städade vidare.
När Tilde vaknade klädde jag och Alfons också på oss och så gick vi ut i lekparken.
Jag är rätt dålig på att komma ut om dagarna, om jag inte har ärenden att göra. Det var skönt att få luft.
Kvällsmaten tillagades med liten Tilde i bärsele. Jag är så glad att jag köpte den, även om den inte används jätteflitigt så är den värd varenda krona när jag väl använder den.
Det är typ omöjligt att laga mat när Tilde sitter nedanför och har en meltdown.

Klockan är 21:11 och jag ligger redan i sängen. Ibland så, är man så där vuxen och förnuftig.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar